BE UP!
Textile House a Barbora Yurkovic v kampani BE UP!: Oslava Dne Země skrze udržitelnou módu Ne každý kousek musí být dokonalý, aby…
Zajímalo Vás někdy, jakou cestu absolvuje Textile House oblečení před tím, než se dostane na pulty prodejen?
Oblečení vykupujeme v obrovských balení z různých koutů západní Evropy. Následuje jeho rozdistribuování prostřednictvím naší poloautomatizované třídící linky, která je jediná svého druhu ve střední Evropě a umožnuje nám rychle a efektivně třídit obrovské množství textilního materiálu.
Když hovoříme o obrovském množství, myslíme tím až 15 000 tun ročně, a to je stále jen malá kapka v moři celosvětového textilního odpadu vyprodukovaného za jeden rok.
No nazpět k příběhu našeho oblečení. Když už je pohodlně a bezpečně dopravené na třídící linku, tam se mu začnou věnovat naši šikovní třídiči, kteří důkladně zkontrolují každý jeden kus. Je to mravenčí práce, a pracovníci musí být důkladně zaškolení, aby věděli v průběhu pár sekund rozhodnout, či je to kousek vhodný do našich obchodů, na prodej pro jiné trhy anebo se dá použít už jen na další recyklaci.
I když se dostane do užšího výběru oblečení vhodného do obchodu, tak i přesto musí projít ještě několika kolami třídění.
Ve výsledku kousky, které najdete u nás v obchodech často projdou dvěma, někdy ale i šesti páry rukou! Je to pro nás důležité, aby se k našim zákazníkům dostávalo jen a jen to nejlepší.
Takto vytříděné oblečení se potom distribuuje na prodejny, kde už čeká na Vás, naše zákazníky. Oblečení vhodné do Vintage obchodů tvoří z této celé masy jen malinké procento, proto, když se nám podaří najít vzácné Vintage kousky, je to doslova najití jehly v kupce sena. Oblečení, které se do obchodů nedostane (až 60 % z oblečení, které k nám putuje), jde důkladně roztříděné na další prodej, anebo na recyklaci. Recyklování není ani zdaleka ta nejlehčí cesta, ale je to cesta, kterou jsme si vybrali a jsme na ni hrdí.
Dejme spolu oblečení druhou šanci. ♥
Textile House a Barbora Yurkovic v kampani BE UP!: Oslava Dne Země skrze udržitelnou módu Ne každý kousek musí být dokonalý, aby…
Jako koncept se sportovní styl v každodenním oblečení začal formovat kolem roku 2000 v Los Angeles, kdy se legíny a sportovní trička…
Pro akci „Vánoce bez plýtvání“ pořádanou projektem CYCLE UP!, která se konala v sobotu 9.12. v Goethe Institutu v Praze, jsme poskytli trička….